tisdag 6 december 2016

Julförtjusning och förväntan

I vanliga fall brukar jag ta in granen någon eller några dagar innan julafton. I år känns det dock som om jag inte kan vänta längre. Det är ju trots allt redan tredje advent till helgen och då borde en väl kunna ta in sin gran. Har försökt få med barnen på mina planer men konstaterar att även de yngsta nu blivit så stora att de har släppt taget lite om julen som magisk. Själv blir jag nog aldrig för gammal när det gäller just julen. Jag känner ständigt en barnslig förtjusning inför julmusik, gran och pepparkakor. Konstaterar att jag kanske är lite väl förtjust med tanke på att jag med åren har samlat på mig tillräckligt med pynt för att klä minst tre granar. Lösningen skulle ju kunna vara att resa ut lite bland pyntet, men det känns onekligen som en lite tråkig lösning. Min lösning har därför varit att ha två granar, en uppe och en nere. I år funderar jag istället på vart jag ska kunna få plats med en tredje gran. Kanske behövs det en gran till matrummet! Det är ju när en tänker på det ganska självklart att ett matrum behöver en alldeles egen gran precis som vardagsrummet och hallen på övervåningen. Några adventsgranar har det däremot inte blivit i år, måste kanske åtgärda det också. Mer granar åt folket helt enkelt!

Förra årets fina julgran

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...