söndag 16 oktober 2016

Elegans med guldknappar

En av mina absoluta favoritklänningar är denna svarta klänning från Ida Sjöstedt. Den är så otroligt tjusig i sin enkelhet. Med fina detaljer som guldknapparna och med fin tyngd i tyget. Den är förvisso inte äkta vintage men har samma sorts kvalitet som dåtidens kläder. Är övertygad om att detta kommer att vara en ofta använd klänning även om tjugo år.


Både klänning och skor köptes till en tillställning i våras medan den lilla aftonväskan är ett loppisfynd jag gjorde för flera år sedan. Den är onekligen som gjord för klänningen. Eller snarare är det klänningen som är som gjord för väskan då det skiljer si så där femtio år mellan dem. Klänningen är verkligen elegant men det jag gillar allra mest är att med en kofta passar den även till vardags. Älskar kläder som fungerar både till vardag och till fest.


Med kammar i håret och en enkel uppsättning är jag redo för varje tjusig tillställning.


Fast det allra bästa är nog känslan av en tjusig klänning och lika tjusiga skor och väska. Allt det där gör mig lycklig helt enkelt och det är en oslagbar känsla!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...