torsdag 15 september 2016

Nisse

För precis två månader sedan flyttade kaninen Nisse in i huset i Hult. Jag hade egentligen tänkt att det skulle vara en kaninhona den här gången men när barnen och jag träffade Nisse var det kärlek vid första ögonkastet. Vi visste att han skulle trivas hos oss och helt enkelt var den rätte kaninen.


Nisse har hunnit bli fyra månader och är fortsatt både nyfiken och social.


Kaninen Sixten brukade ofta vara med mig ute i trädgården och till min förtjusning gillar Nisse också att vara med och greja. Vi har en bra arbetsfördelning Nisse och jag. Han äter upp allt ogräs jag rensar ur rabatterna. Mycket praktiskt.


Till en början var Nisse mycket skeptisk till att ha på sig sele och koppel men nu trivs han fint.


En solig septemberdag i trädgården i sällskap med en busig kanin är inte så tokigt. Särskilt inte när sommaren är på ett tillfälligt återbesök.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...