torsdag 7 juli 2016

Penny Lane

Penny Lane är nog mest känd som en sång av Beatles men är också en ljuvligt vacker ros. Penny Lane har länge hört till favoriterna i min rosenträdgård vilket inte är så märkligt med tanke på hur vacker den är. Dessvärre hörde just Penny Lane till de rosor som inte överlevde vintern. Det var onekligen en tuff vinter för rosenträdgården men i slutändan var det bara två av rosorna som gick hädan. De som överlevde verkar börja hämta sig och jag håller tummarna för att nästa vinter blir mer skonsam.


En rosenträdgård utan Penny Lane är enligt mig inte ett alternativ så för några veckor sedan köpte jag mig en ny ros och planterade på samma plats som den gamla.


Den nyplanterade rosen ser ut att trivas och jag gläds åt att åter ha denna vackra ros i min rosenträdgård.




Inser att jag nog benämner de flesta av rosorna som favoriter. De är nog så att de alla är mina favoriter. Ljuvligt vackra och var och en med sina egenheter och olikheter. Precis som med människor egentligen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...