fredag 15 juli 2016

Jag tröttnar nog aldrig!

Har ägnat större delen av den här dagen till trädgårdsarbete. Har rensat ogräs och planterat om plantor. Burit jord till en ny odlingslåda och börjat dra upp riktlinjerna för två nya planteringar. Hårt arbete men otroligt roligt. Så när jag bär en säck jord förbi en av mina planteringar blir jag helt distraherad. Där är helt fullt av vackra fjärilar. Ställer ifrån mig säcken och går och hämtar min kamera. Det går som inte att vänta när det gäller att fotografera fjärilar, det är nu som gäller och då får en släppa allt annat. Skrev ett blogginlägg nyligen om det fina med fjärilsfotografering och konstaterar att det där är verkligen något fint. Att stanna upp en stund och för ovanlighets skull fokusera på en liten detalj i trädgården. Jag uppskattar verkligen det där. Är också glad över att min strategi med att plantera växter som fjärilarna tycker om har fungerat så väl.


Den här sorten har jag inte sett förut men idag var det flera av dem på besök i trädgården.



Det är något särskilt med fjärilar. Vackra och lite sköra men ändå helt fria att flyga vart de vill. Fint att de har valt att komma just till trädgården i Hult. Jag välkomnar dem så gärna och jag tröttnar nog aldrig på att betrakta dem.

1 kommentar:

Min Lilla Kokvrå sa...

Det är verkligen något speciellt med fjärilar, och i år är det särskilt många. Nu när man passerar lavendeln som blommar så är det som att gå igenom en svärm av fjärilar. Så häftigt!
Och de är ju så vackra och graciösa med sina tunna och färgsprakande vingar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...