lördag 4 juni 2016

Kom ut ur garderoben!

För lite drygt en vecka sedan var katastrofen ett faktum. Jag hade fått mal i min klädkammare! Hur det har gått till vet jag inte riktigt. Har aldrig drabbats förut och nog trott att det var något som folk drabbades av förr i tiden. Malkulor har en ju hört talas om men det är aldrig något som jag har behövt använda. Alltså fick min klädkammare tömmas på kläder och skor för att kunna saneras. Sedan dess hänger alla mina kläder i uterummet. Det ser ut som att de har klarat sig rätt bra. Kände mig tämligen nervös med tanke på mina vintagekläder. De flesta av mina vintageklänningar har jag hängande i mitt arbetsrum. Tycker om att titta på dem på dagarna när jag sitter och jobbar. Känner mig synnerligen nöjd med det nu eftersom jag annars blivit betydligt mer nervös.

Den stora fördelen med att tömma hela klädkammaren är att jag nu har riktigt bra koll på vad som fanns i den. Har dessutom sett till att rensa ut sådant som inte passar eller inte längre används. Lite nostalgi tillåter jag mig dock och sparar på min studentklänning eller medeltidsklänningen jag hade när jag spelade teater för många år sedan. Då återstår bara att låta kläderna flytta tillbaka in i klädkammaren igen. Lite smått opraktiskt att ha sina kläder i uterummet har det visat sig. Å andra sidan vaknar en ju till av att behöva gå ut tidigt om morgonen.

Mina kläder hängandes i uterummet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...