tisdag 28 juni 2016

Fjäril vingad

Det blir mycket trädgård just nu, men så är ju också årstiden sådan. Det är ju så mycket vackert att titta på och trädgården bjuder på otroligt fina fototillfällen. Jag har medvetet planterat blommor som fjärilar tycker om och det har nu gett resultat.


Att se fjärilar är numera inte något ovanligt. Jag behöver mig egentligen bara ta med mig kameran ut och välja vilken plantering jag skall fotografera. Fjärilarna är vänliga nog att ställa upp och låta sig fotograferas.


Det är något särskilt med att fotografera fjärilar. Du har ditt ögonblick i någon sekund sedan fladdrar de vidare. Det går inte att planera, tveka eller vänta det är nu precis nu om bilden ska fångas. Tror det är nyttigt att ibland ägna sig åt aktiviteter där en måste vara helt närvarande i nuet.


Det är lätt hänt att en blir kvar länge och betraktar fjärilarnas fladder över planteringarna.


Tänk vad lite som egentligen krävs för att en ska stanna upp i nuet. En trädgård, min trädgård är min oas och platsen där jag finner själslig ro.

3 kommentarer:

Christina sa...

Vackert! Om det är något jag njuter av så nog är det att fotografera fjärilar och kanske beror det precis som du skriver på att man måste vara närvarande i nuet och bara lyssna in fjärilarna....

Dina fotografier är fantastiskt vackra!

Ha nu en fortsatt fin dag!
Kramar

Anonym sa...

Waooooo fantastiska Foton!
/Kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Wow, super vackra bilder :)
Kram Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...