tisdag 1 mars 2016

Farväl till februari!

Äntligen är det första mars och med det en vårmånad. Förvisso bjuder den första dagen på minusgrader men det gör som ingenting när det äntligen är mars! Fast februari som nu läggs till handlingarna var även det en trevlig månad. Har egentligen ingenting emot själva månaden det är bara vinter, mörker och kyla jag har svårare för.


Den första delen av februari präglades av lilltösens TV-inspelning. 10 program spelades in av Smartare än en 5:e klassare och det var riktigt roligt. När det sista programmet spelades in satt vi med i publiken vilket verkligen var kul. Varvat med inspelningarna var det dagar hemma med politik och jobb. Jag lyckades äntligen ta tag i att rama in min fina poster från Kapstaden och blir glad och stärkt varje gång jag ser den. En bra påminnelse i vardagen om politikens betydelse.

 Ett nytt bokprojekt har dragit igång vilket känns fantastiskt roligt. Det nya projektet handlar om traditioner i förändring och känns som en viktig bok att skriva.


När inspelningarna var över följde mycket annat roligt. Jag var på första träffen med Den röda bokcirkeln där vi diskuterade Egalias döttrar. Läste den första gången i sjuan men den är fortfarande lika bra.

Har bott in mig ordentligt i mitt nya rum och trivs verkligen med att sitta där och arbeta. Har fin utsikt medan jag skriver och får dessutom sällskap av katt eller hund vilket är riktigt trevligt.

Har inventerat mina fröer och konstaterar att det bara är att sätta igång! Skulle ha sått redan förra helgen men konstaterar att jag är lite väl mycket tidsoptimist ibland (läs nästan alltid!)


Lyckades en lördag klämma in loppisshopping på tio minuter vilket resulterade i fina fynd. Har även hunnit ha sportlov tillsammans med kidsen och shoppat även med dem. Årets ständiga vånda kring skolavslutningskläder löste sig helt smärtfritt denna gång. Vi råkade springa på de perfekta klänningarna och så var den saken klar.

Februari bjöd också på härlig vårsol vilket gjorde att solglasögonen fick invigas för i år. Onekligen härligt! Lägg dessutom till att jag under två soliga dagar besökte goda vänner i Västerås så kan det inte bättre bli. Sol och vänner är en oslagbar kombination!


Så är då februari till ända och även årets sportlov. Avslutade med fika med mor, två av barnen och svärsonen. Själva månaden varade en dag längre än veckan och den där extra skottdagen blev dagen då våren också kom till Hult.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...