onsdag 6 januari 2016

Äntligen kallt nog!

En solig och riktigt varm sommardag 2014 åkte jag på en loppistur tillsammans med min väninna Erika. En sådan där loppistur då vi körde utan någon egentlig plan och stannade så snart vi såg en skylt med ordet loppis. På en av dessa loppisar hittade jag märkligt nog en alldeles fantastisk ullklänning från 50-talet. Det var märkligt på så vis att loppisen i övrigt nästan bara hade motorrelaterade grejer och annat som hör hemma i ett garage. Det var drygt trettio grader varmt den där dagen och att pröva klänningen var en intressant utmaning dels på grund av värmen och dels för att jag fick prova inne på en minimal toalett. Den enda spegeln satt över handfatet så även det var onekligen intressant. Fast även om jag inte riktigt blev klar över hur klänningen såg ut på så passade den och priset på trettio kronor gjorde att det inte var så mycket att orda om. Däremot har det inte blivit av att jag har använt den förrän idag. En klänning helt i ull kräver nämligen att det är tämligen kallt för att den skall kunna användas. Nu är det dock ordentligt kallt här hemma i Hult och jag inviger äntligen min fina klänning.


Färgen var det jag föll för främst, men gillar också att den har många fina detaljer.


Enkel men ändå elegant klänning. Definitivt rätt plagg en kall dag som denna. Fast jag måste medge att det var lite väl kallt ute när jag inte hade någon kappa på mig. Fast vad gör en inte för att få visa upp en tjusig klänning!


Testade även en ny håruppsättning idag. En loop i luggen som avslutas med en pincurl och till detta uppsatt i nacken. Mycket enkel att göra och tog inte heller många minuter. Det fina halsbandet är en julklapp som jag är riktigt glad över. Nytt för mig men äkta gammalt, så som jag gillar det allra mest helt enkelt. 

1 kommentar:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Fina du, den passade dig perfekt :)
Önskar dig en härlig lördag
Kram Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...