tisdag 15 december 2015

Vintageshopping i Dublin

Fördelen med att ofta återvända till en stad är att en till slut känner en stad tämligen väl. Genom åren har jag hittat flera riktigt bra vintagebutiker och andra mindre bra. Idag tittade jag in till en butik som brukar vara riktigt rörig och mest fylld med skräp fast där jag då och då gjort riktiga fynd. Blev verkligen förvånad över att där jag förväntade mig en överbelamrad affär som luktade lite mögel fanns nu en smakfull butik med få noga utvalda plagg.
Väskorna räckte för att fånga mitt intresse! Fast där fanns också så mycket mer. Alla plagg i perfekt skick och noga märkta efter årtionde och märke om sådant fanns. En otroligt fin blandning av kläder från 1940-tal till 1970-tal.

Med ett litet utbud blir storlekarna svåra men det fanns något för alla storlekar. Dessutom var ägarinnan mycket hjälpsam, trevlig och kunnig.

Hittade två smått fantastiska klänningar från 1950-talet som jag inte kunde välja mellan. Den vänstra från USA och den högra från Italien. Fint att ha världen med mig i resväskan hem!

1 kommentar:

Christina sa...

Snygga väskor och klänningar! Förstår att du gillade butiken. Ser att du varit på resande fot mycket den senaste tiden... Hoppas att du får lite lediga dagar hemma med familjen nu kring jul. Själv ser jag fram just emot de där lediga dagarna...

Ha det fint! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...