söndag 13 december 2015

Nyloppad vintageklänning

Eftersom jag igår fyndade en tjusig vintageklänning var jag ju tvungen att inviga den. Tur då att jag idag hade en julig tillställning att gå på och genom det fick tillfälle att använda min fina klänning.


Vackra klänningar hör till det viktiga i livet i min mening. Jag gillar dessutom kläder som sticker ut lite och det stämmer bra på den här klänningen. Kan inte riktigt förstå prislappen på 25 kronor om jag skall vara ärlig. Loppisens övriga klänningar var betydligt dyrare, men kanske trodde de att det inte fanns någon som skulle falla för denna kreation. Min första tanke var att den var från 80-talet men efter att ha diskuterat med kära mor och dessutom gjort lite efterforskningar tror jag snarare tidigt 70-tal. Materialet och klänningens märke har varit två ledtrådar till att sätta klänningens ålder. Sen hjälper det ju till att mamma var med på den tiden och minns hur kläder och material var.


Elegant men samtidigt lite spännande är min sammanfattning av detta tjusiga loppisfynd!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...