söndag 20 december 2015

Även i livets Bottenvik...

De senaste veckorna har varit lite märkliga på så vis att jag har jobbat i ett högre tempo än någonsin samtidigt som jag har varit sjuk. Dessutom har jag ställts inför flera livsomvälvande händelser som kommer att påverka hur livet ser ut framåt. Just att vara sjuk är något jag har som svårt att acceptera, blir nästan förolämpad över att inte kunna göra det jag vill. Nu får jag dock inse att jag kommer att vara sjuk under ganska lång tid framöver och förhålla mig till det oavsett om jag vill eller ej. Samtidigt är det skönt att veta vad jag har att förhålla mig till. Har börjat att sortera i de senaste veckornas intryck och händelser och konstaterar att förändring är utveckling och att det i sin tur är något synnerligen positivt.

Tänker mig livet lite som i Sjöväderrapporten med ett väder som istället för att vara klart till halvklart består av dåligt sikt och dimma. Fast även i livets Bottenvik skingras dimman och drar förbi...
Det är ju så att precis som att dimman skingras och vädret åter blir klart kommer även det som känns svårt i livet att förändras. Det som idag känns svårt kommer imorgon att te sig enkelt och när en tittar tillbaka kanske en inte ens minns det som en svårighet. Min inställning är och har alltid varit att ingenting är omöjligt att lösa och att varje problem också representerar minst en ny möjlighet. Det är lätt att tänka sig att livet alltid ska se ut så som det alltid har sett ut. Samtidigt tänker jag att det skulle vara synnerligen tråkigt. Hur skulle en då utmanas och utvecklas? Nu väntar istället många nya spännande utmaningar och jag ser fram emot att ta mig an dem!

När dimman skingrats är vädret åter klart!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...