onsdag 18 november 2015

Att leva ett annat liv

Sedan några dagar tillbaka lever jag vardagsliv i Namibia. jag hade inte förväntat mig att det skulle vara någon större omställning. Jag har ju bott sammantaget ett halvår i Namibia tidigare och känner mig hemma i landet. Fast när jag varit här tidigare då har jag bott på egen hand och inte med en familj. Inser att jag inte har vetat något alls om hur det är att bo i ett vanligt bostadsområde och leva vardagsliv. Tidigare har jag kunnat hålla mina vanliga tider och vanor fast i ett annat land, nu är jag istället en del av en familj och anpassar mig till deras liv och deras rutiner. Kanske den största skillnaden är den att vi äter tidigt om morgonen och sedan sent om kvällen. Det är snart val här vilket innebär att vid middagen är nyheterna på och de politiska diskussionerna är omfattande. Otroligt intressant och spännande och jag får med mig många perspektiv hem. Lite lustigt att jag först nu förstår vilken omställning det måste ha varit de gånger Maggy varit och bott hos oss. Kanske är det så att tålamod inte är den viktigaste lärdomen den här resan utan istället ödmjukhet och förståelse.

Igår var vi ute på äventyr i öknen vilket var smått spektakulärt. Ökenlandskapet är något av det vackraste jag någonsin har sett. Det kommer onekligen ta tid att sortera och bearbeta alla upplevelser under den här resan.


1 kommentar:

Hannis sa...

Just ödmjukheten...
Om den vore med alla människor i möten med andra så skulle våran värld se annan ut.
Så fint att du är tillbaka där!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...