torsdag 26 november 2015

Ännu en vintageväska

Vintageväskor är något av en passion för mig. De där väskorna som inte bara är fina utan också bär på en historia. Vem har burit runt på väskan innan mig? Vilka äventyr har den varit med om som jag inte alls vet om? Ibland är det riktigt roligt att fundera över väskornas okända historier. Precis innan jag for i slutet av oktober hittade jag en söt liten väska på en loppis. Nu var det riktigt länge sedan sist eftersom fler än jag numera uppskattar vintageväskor.


Är det något som är riktigt användbart så är det en mindre svart väska. Den här är dessutom tillräckligt liten för att vara lagom till när en skall gå ut. Den rymmer även gott och väl allt som behövs i vardagen. Om jag inte skall på möte vill säga men då finns det andra väskor att tillgå.


Något som jag verkligen tycker om på just den här väskan är att knäppningen är arbetad och blir som ett smycke för väskan. De där små detaljerna gör verkligen hela skillnaden. Sen är det också helt fantastiskt att en väska som är betydligt äldre än vad jag själv är ändå är i helt perfekt skick. Den ser nästan ny ut fast den ändå bär spår av att ha varit använd. Det där är onekligen kvalitet och en anledning till att jag föredrar att handla vintage istället för nytt.

1 kommentar:

DEcdia sa...

Du är duktig på att leta upp fynd du! Tålamod antar jag är grejen, tyvärr inget som jag äger när det kommer till sånt. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...