tisdag 13 oktober 2015

Tankar om kläder och Four Fit Challenge

Idag skriver Regina och jag på Livåleva Bloggasin om vår upplevelse från veckan med Four Fit Challenge. Mer än en vecka har passerat sedan vi avslutade vår utmaning men jag njuter fortfarande av att ha tillgång till hela min garderob. Det var en intressant vecka på många sätt och jag har funderat mycket under tiden och efteråt. Hur ser mina konsumtionsvanor ut? Hur mycket kläder behöver jag egentligen? Jag har en tämligen välfylld klädkammare och konstaterar nöjt att det mesta är genomtänkta köp. Det allra mesta används ofta, undantagen är specialkläder som aftonklänningar och liknande. Inte helt enkelt att hitta tillfällen för en aftonklänning i vardagen. Jag är annars en varm förespråkare för att använda alla vackra kläder även till vardags. Varför låta tjusiga klänningar och klackskor hänga i garderoben och bara användas ibland? Som jag ser det är vardagen en tillräcklig anledning för att vara tjusigt klädd eller att använda det fina porslinet. Fast just aftonklänningar är lite opraktiskt till vardags men kanske skulle det gå att ordna även det. Nåväl se nu till och läsa vår artikel och titta på alla bilder från veckan.


1 kommentar:

Hemkära Hanna sa...

Så fin du är!
Och jag håller med, gärna fina klänningar till vardags.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...