torsdag 1 oktober 2015

Den fjärde dagen

Då är den fjärde dagen till ända och idag har jag faktiskt fuskat lite när det gäller kläderna. Valde att inte klä mig i dagens outfit när vovvarna och jag skulle ut i skogen på förmiddagen eftersom jag då riskerade leriga kläder. Å andra sidan kan nog skogspromenad med hundar likställas med träning så egentligen hade jag träningskläder på mig. Det visade sig vara ett klokt val att ha andra kläder i skogen eftersom mina byxor är täckta av leriga tassavtryck. Jag hade inte haft tid att tvätta och torka min klänning innan mina möten för idag. Hittills har det räckt bra att vädra min klänning och jag hoppas på att det skall fungera att fortsätta så under resten av veckan.


Idag kände jag mig trött på klänningen men så snart jag fick på mig min härliga gula tröja och gula strumpbyxor blev jag genast på gott humör. Tröjan är förresten ett helt fantastiskt bra loppisfynd från i våras. Tjugo kronor kostade den mig och jag har nog redan använt den minst tjugo gånger. Ett riktigt lågt PPT på den helt enkelt. I våras blev jag plötsligt mycket förtjust i gult som annars har varit en färg jag brukar undvika. Märkligt hur det där en gillar kan ändra sig så plötsligt.


En hastig bild från idag så ni ser att jag faktiskt har på mig den planerade outfiten. Har varit på kommunfullmäktige ikväll och kände mig lagom uppklädd. 


Mina bruna pumps är verkligen ett par favoriter men det var inte vackert med gula strumpor till. Detta problem löste sig enkelt med ett par svarta knästrumpor. Känner att när jag haft så få plagg att utgå från för varje dag har jag lagt mer fokus på detaljerna. Även om jag är lite trött på min klänning just nu så har jag hittills haft fyra tämligen olika outfits. Har ägnat en stund nu ikväll åt att fundera över hur det är med övriga garderoben. Hur många olika kombinationer kan jag skapa av det som redan finns där? Känner mig nästan, men bara nästan lite sugen på att testa en vecka till lite längre fram för att utmana mig själv lite till!

2 kommentarer:

Hannis sa...

Det där är så himla bra!
Den utmaningen är klockren just i det där med att använda sin fantasi och tänka om när det gäller konsumtion.
Du har fått ihop det bra!

Det är för mycket slit och släng idag känner jag.
Har börjat med en stor rensning av min klädkammare, riktigt nyttigt att se att jag faktiskt inte planerat mina köp.
Finns mycket att ändra på där...

Kram Hannis

choicesbyannie sa...

Hejja dig och än en gång du är fantastiskt vacker.

Den där utmaningen är riktigt nyttig.
Fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...