torsdag 15 oktober 2015

Älskade årstid

Alltså när hösten väl är här då är den helt omöjlig att inte älska. Tog en omväg på vägen hem idag bara för att jag vet att några träd längs vägen brukar få särskilt vackra löv. Blir ständigt irriterad på mig själv när jag är ute och åker men inte har min kamera med mig. Förvisso har jag alltid en kamera med mig i mobilen men det är inte riktigt samma sak som att fotografera med min kamera. Det är något särskilt att se en årstid genom kameran. Tänker alltid att den årstid som är precis nu är den som är vackrast. För nog är det som vackrast om hösten, vintern, våren och sommaren! Motiven växlar mellan årstiderna har jag märkt. Om våren och sommaren är jag nästan som besatt i att fotografera allt som växer i min trädgård. Har nog närmare tusen bilder på de olika rosorna i min rosenträdgård. Om hösten är det omöjligt att inte försöka fånga alla vackra färger på bild. Inte alltid enkelt och just därför särskilt roligt när en lyckas. Om vintern är nog mitt favoritmotiv vår hund Ida när hon leker i snön. Finns inte någon som älskar snö så mycket som hon gör. Känner allt oftare att jag vill lära mig mer om fotografering. Utmanar ofta mina egna gränser och försöker ständigt att lära mig. Att arbeta med ljuset är något jag fortsatt tränar på. Blir helt lycklig när jag får till bilder där ljuset är så där bra som jag önskat mig. Funderar sedan på hur jag ska lyckas få till det där ljuset nästa gång. Så härligt att ägna sig åt något som är kreativt. Så härligt ändå att ju mer jag lär mig desto mer inser jag att det finns kvar att lära.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...