måndag 5 oktober 2015

Allt att välja mellan

Idag kändes det nästan lite märkligt att åter ha tillgång till hela min garderob efter att Four Fit Challnge var slut. Bytte kläder flera gånger innan jag lyckades bestämma mig imorse. Valet föll till slut på byxor, blus och kofta. Även om jag älskar att ha klänning så brukar jag även ha byxor ganska ofta. Det hör alltså inte till vanligheterna att jag har klänning sju dagar i ett streck. Det som faktiskt gjorde det svårt att välja imorse var att jag hade så mycket att välja mellan. Steget mellan att kunna välja bland fyra plagg till att åter ha en hel garderob att tillgå är stort. Det blir också tydligt att det finns just tillräckligt i min garderob, jag behöver egentligen inte mer. När jag köper något nytt handlar det snarast om att jag vill ha något nytt vilket kan vara klokt att ha med sig. Det är ju så att kläder, skor och väskor hör till mina passioner i livet och det kommer inte att ändras. Jag älskar vackra kläder helt enkelt. Däremot blir det allt mer viktigt för mig varifrån mina kläder kommer och hur de har tillverkats. Särskilt viktigt känns det att veta när jag handlar kläder till barnen. De behöver ju faktiskt kläder på ett annat sätt än vad jag som vuxen behöver. De sliter ut kläder och inte minst växer ur dem. Vår tolvåring har passerat två storlekar i både skor och kläder sedan i våras och då måste mycket ersättas. Blir så glad och stolt över mina tjejer som i likhet med mig älskar att gå på loppis och gärna handlar sina kläder så. Det måste inte vara nytt, det är ju nytt för mig sa vår tioåring efter loppisbesöket igår. Klok tjej som fattar vad det handlar om helt enkelt


2 kommentarer:

Christina sa...

Hej Liza! Vilken fin bild på dig! Ja, nog har man kläder så det räcker och blir över...och tänk att ibland känns det som om man inte har något att ta på sig ändå. Min garderob börjar dock bli lite sliten och några inköp planeras ske under hösten..om jag finner det jag vill ha. Jag väntar hellre med ett köp tills jag finner det jag vill ha.

Önskar dig en fin höstdag!
Christina

Anna/notonmusic sa...

Klokt sagt av din dotter Liza! Håller med ovanstående talare; fin bild på dig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...