fredag 21 augusti 2015

Utflyktsdag i Ljugskile

Igår var det strålande sol och en riktigt härlig sommardag. Dessutom var Sophie, Regina och jag lediga och hade möjlighet att åka på utflykt. Den här gången begav vi oss till Ljungskile söder om Uddevalla. Målet för dagen var främst Café Flora och butiken Sprudla. Jag har under en längre tid följt dessa båda på Instragram och ville verkligen se dem på riktigt.


Vårt första stopp för dagen blev därför Café Flora inne i Ljungskile. Riktigt roligt att äntligen få göra ett besök i verkligheten. Verkligen ett mysigt café och dessutom mycket gott att välja mellan. Dessutom hembakat vilket vi verkligen uppskattade. Vad sägs om en hasselnötspaj till exempel?


Jag tycker verkligen om att gå på café och fika och uppskattar ställen där de har tänkt till. Så är verkligen fallet med Café Flora. Riktigt mysigt inne, fin miljö där en kan sitta ute och dessutom ett bra sortiment. Trots att det är en bit bort känns detta redan som en favorit.


Vägg i vägg med Café Flora ligger butiken Sprudla. Det första jag såg i butiken var de fina trycken från Millandante. Har följt hennes blogg i flera år och därför var det särskilt roligt att få se. Fick lite ha-begär på ett av trycken men hejdade mig eftersom vi har ont om väggar att hänga tavlor på hemma i Hult. Jag älskar tavlor vilket gör att vi kanske har lite väl många i förhållande till utrymme på väggarna. Får se om någon befintlig tavla kan plockas ner och ersättas kanske.


Efter fika och shopping inne i Ljungskile åkte vi lite utanför och kom till Kärrstegens gård. Har varit där tidigare men slås varje gång över hur fint och inspirerande där. Dels en galet fin butik som en kan förlora sig i. Två våningar fulla med fina inredningsdetaljer och dessutom kläder. Tvärs över gården finns där sedan ett café och matbutik som är otroligt mysig.


Igår hade de dessutom en liten miniloppis i en bod intill caféet. Regina fyndade en kopp hon letat efter länge och jag fyndare Iittalatallrikar till maken. Inte varje dag en kan köpa fem tallrikar för totalt tjugofem kronor. Loppis när den är som bäst således


Efter lunch, fika och shopping var tanken att det skulle bli lite bad. Vad gäller shoppingen så förtjänar den nog ett alldeles eget inlägg. Jag hittade nämligen en klänning som numera räknas in som en av de vackraste jag äger. Även Regina och Sophie gjorde fina fynd och vi kände oss rakt igenom nöjda med dagen. Dessvärre lyssnade vi inte till de goda råd vi fick om närliggande badstränder utan gav oss iväg efter eget huvud. Vi hittade därför inte någon lämplig strand. Istället fick vi en promenad längs havet med vacker utsikt och det är onekligen riktigt bra det med.


Några av de bästa dagarna i mitt liv har jag tillbringat med de här två människorna. Känner mig så otroligt glad och tacksam över förmånen att ha så fina vänner i mitt liv.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...