tisdag 11 augusti 2015

Sammanträffande

Märkligt ibland hur saker sammanfaller. Börjar känna reslängtan igen och tänkte idag särskilt på sandstranden i vackra Malahide utanför Dublin. Den där sandstranden är verkligen speciell även om den i Skagen var en bra ersättning förra veckan. Har varit ensam hemma och grejat idag och då haft den sällsynta möjligheten att lyssna på ljudbok samtidigt. Det där med ljudbok har verkligen blivit min grej. Med en bok blir en resa eller en tråkig syssla som att stryka något som jag nästan ser fram emot. I boken jag lyssnar på nu besökte en av huvudpersonerna stranden i Malahide och beskriver hur hon strosar längs vattnet. Efter det gick det ju inte alls att släppa tanken på den där stranden och jag satte mig och tittade på mina bilder från senaste besöket. Det visade sig då att jag idag för precis två år sedan besökte just den där stranden.


Den där sommaren för två år sedan besökte jag Malahide både i juni och i augusti. Insåg redan vi första besöket att det var en plats att återvända till


Jag älskar stränder oavsett tid på året. Förvisso är det trevligt med sommar och sol men att strosa längs en strand gör gott året om. När jag var barn bodde vi precis vid havet och jag älskade stranden där. Allra bäst tyckte jag om den om hösten när badgästerna åkt hem men solen fortfarande värmde.


För den som tycker om sandstränder är stranden i Malahide verkligen rätt plats. Det är en vacker promenad från centrum längs havet och dessutom finns det en glassbil när en kommer fram.



Den här sommaren har det varit alldeles för få promenader längs havet. Just om sommaren vill en ju att det skall vara varmt och skönt på stranden. Jag skulle behöva påminna mig själv att jag trivs där året om och se till att ta mig till stranden även om sommaren är kylslagen. Nåväl idag har jag besökt en strand i tanken och det är inte så tokigt det heller.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...