söndag 5 juli 2015

Piontid

Hela året väntar jag på att vår vackra pion skall blomma. Kan stå och titta hur länge som helst. Varje blomma är helt fantastiskt vacker. Trots att pionen var helt överväxt när vi köpte huset för tio år sedan och sedan dess har flyttats två gånger så växer den och blir större och större för varje år som går. Nu har vi planterat ännu en pion som jag hoppas skall bli lika vacker på sikt.







Ett problem med pionen har varit att den inte riktigt klarar tyngden av sina egna blommor. Kommer det ett häftigt regn då klarar den inte av att resa sig igen vilket är riktigt tråkigt. Då får vi ju inte möjligheten att njuta av de vackra blommorna under den korta tid pionen blommar. För att råda bot på detta har vi i år byggt ett stöd åt pionen och nu nästan hoppas jag på regn för att se om detta kommer att fungera.

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Pion är verkligen en helt makalös blomma! Jag ska också gräva upp våra och plantera om dem med stöd till hösten har jag tänkt mig.

Christina sa...

Vi har exakt likadana pioner och de doftar alldeles underbart :)
Ha det fint!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...