söndag 19 juli 2015

De rosor som blommar

För en tid sedan frågade Hemkära Hanna om det var möjligt att få se rosenträdgården i sin helhet. Sedan dess har jag tänkt att jag skulle ha gjort ett inlägg där jag visar upp rosenträdgården i Hult ur alla vinklar och vrår. Fast först ville jag att det skulle börja blomma ordentligt och så vill jag helst ha lite sol också. Eftersom rosenträdgården är min stora stolthet i trädgården vill jag gärna visa den från sin bästa sida. Å andra sidan är det lätt att visa upp den nu när så många av våra rosor blommar. De är så sanslöst vackra att en helt glömmer det där med att det vore fint med lite sol eller lite mindre ogräs mellan plattorna. Idag är därför min plan att se till att fotografera rosenträdgården ur alla tänkbara perspektiv. Att det nu äntligen blommar för fullt råder det inte någon tvekan om i alla fall. Jag har under de senaste veckorna lagt upp varje ny ros på Instagram allt efter att de börjat blomma. Satta i samma bild blir de riktigt många. Trots detta är det fortfarande flera rosor som ännu inte börjat blomma. New Dawn som förra året blommade ända fram till jul har ännu inte börjat blomma. Vår Wrams Gunnarstorp som förra året blommade med ett fantastiskt överflöd har i år bara en enda liten knopp. Flera andra rosor har många knoppar på gång men är ännu inte redo att blomma. Min förhoppning är att de skall hinna börja blomma innan vår Honungsros och vår Flammentanz har blommat över för i år. Det hade nämligen varit alldeles spektakulärt om alla rosorna i rosenträdgården hade blommat samtidigt.

De rosor som blommar i rosenträdgården just nu

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...