lördag 20 juni 2015

Midsommar i dagarna två

I år har vi firat midsommar i två dagar i rad vilket har varit riktigt trevligt. Igår hade maken en spelning på Koön nära Marstrand vilket gav oss en trevlig tur till havet. Dagen avslutades med middag tillsammans med goda vänner. Det var en dag fylld med så många upplevelser att jag märkligt nog inte plockade fram kameran en enda gång. Tur då att vi firade midsommar en gång till idag!


På Kaserna där vi hade vår bröllopsfest i höstas firas midsommar alltid på midsommardagen och kallas för Wiknerspelen. Vi har i många år tänkt att vi skulle åka dit men det har som aldrig blivit av innan idag.


Det finns knappast en vackrare omgivning för ett midsommarfirande än Kaserna. Dessutom finns det fika, dans runt midsommarstången, uppvisning av folkdans, musik och konsthantverk.


Här har ni hela mitt gäng dansandes runt midsommarstången. Själv fick jag nöja mig med att vara fotograf och titta på. Har fortfarande inte blivit frisk och har begränsat med energi. Onekligen tröttsamt! Fast bara att vara med är riktigt trevligt och då gör det inte så mycket att missa dansen.


Vi trodde att dagen skulle förstöras av regn med tanke på hur himlen såg ut. Det var dock först när allt var slut för dagen som himlen öppnade sig. Som tur var hade vi då hunnit fram till bilen och hann bara få några droppar regn på oss.


För drygt ett år sedan hade jag aldrig varit på Kaserna och nu hör platsen till en av mina favoriter. Märkligt hur jag i många år helt kunnat missa en plats som denna.


Midsommar är således till ända och det har varit två riktigt fina dagar. Nu väntar en vecka till med jobb innan vi är sommarlediga. Vad sommaren skall innehålla vet vi ännu inte riktigt men jag hoppas att vi snart får lite sol så vi kan tillbringa mycket tid i vår trädgård.


Till sist behöver jag ju säga några ord om att vi har två födelsedagsbarn i Hult idag. Katten Selmer (på bilden) fyller femton år idag och katten Cleo tretton år. De är lite äldre och lite mer bekväma än för några år sedan men annars bär de sina år väl. Tänk att en gång i tiden var det bara jag och mina två katter i en liten etta. Sedan dess har det hunnit bli en make, fyra barn, fler katter, marsvin, kaniner, hundar ett hus och till och med ett barnbarn. Selmer och Cleo är helt klart bra på att hantera förändringar vilket är tur när de bor med mig.

3 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Låter som en härlig midsommar. Vilka förändringar ni genomgått dina katter och du. Härliga, omvandlande förändringar.

Anna/notonmusic sa...

Vilket härligt midsommarfirande! Och tur hade ni med regnet! Ja, visst är det märkligt hur livet kan förändras på relativt kort tid :-)

Christina sa...

Å, vad idylliskt det ser ut :) Och tur hade ni med vädret också, härligt!

Kram Christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...