måndag 24 augusti 2015

I balans

Jag befinner mig just nu på resande fot. Har tillbringat större delen av dagen med att ka tåg genom Sverige. Har sett ett vackert sommarlandskap utanför mitt tågfönster och kunnat njuta av det vackra vädret fast lite på avstånd. Anlände till huvudstaden sen eftermiddag och checkade in på mitt hotell. Hade egentligen flera planer på saker jag skulle passa på att göra när jag för ovanlighets skull befann mig i Stockholm. Valde istället att promenera genom staden, äta middag och sedan ta en tidig kväll. Har läst i en bra bok, skrivit lite på ett skrivprojekt och haft gott om tid för tystnad. Nu närmar sig kvällen natt och jag känner mig för första gången på länge helt nervarvad. Märkligt att det skulle krävas en resa till en storstad för att jag skulle hitta utrymme att göra just ingenting. Imorgon väntat en lång dag med fullt program innan jag åter beger mig hem till Hult. Ser redan fram emot tågresan då jag skall fortsätta med att göra just ingenting. Dagen imorgon kommer garanterat bli riktigt bra den med, men jag har svårt att tro att någonting kan slå känslan av att faktiskt vara helt i balans.


1 kommentar:

Choices by Annie sa...

Den där känslan av att vara i balans är svårslagen.
hoppas du har en fin dag idag.
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...