tisdag 12 maj 2015

Farmers market i Edinburgh

Den som har läst min blogg en tid vet att jag älskar att resa och att jag älskar att gå på lokala marknader när jag är ute och far. För ganska precis ett år sedan var jag på besök i Edinburgh och passade då på att besöka en farmers market mitt i centrala Edinburgh vid foten av slottskullen. Får nog säga att det är marknaden med tjusigast utsikt av alla dem som jag har besökt.


Det är något särskilt att strosa runt bland stånd som innehåller lokala delikatesser, handarbete och annat smått och gott. En får möjligheten att känna smaker och lukter som en annars kanske skulle missa när en bara besöker en stad som turist. Många saker är lika oavsett vilket land en besöker en marknad i medan annat skiljer sig åt totalt. Gemensamt för dem alla är att jag fullkomligt älskar att besöka dem.


Farmers market i Edinburgh har öppet varje lördag från 9-14. Råkar du befinna dig där en lördag så är planen för dagen given! Mitt bästa eller snarare godaste köp från den här marknaden var hemmagjord kola. Oj så gott och sött.

1 kommentar:

Sara S. J. sa...

Åå så härligt. Vill också gå på den marknaden. En känsla av naturens och lantlivets rikedom

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...