fredag 3 april 2015

En lång fredag

Den här långa fredagen har vi ägnat åt att bli lite tjusigare. Jag har försökt ordna tid för klippning för familjen under lång tid men inte lyckats. Märkligt hur något så enkelt skall vara så svårt att få till i planeringen. Så upptäckte jag att vår frisör hade fyra lediga tider på långfredagen och bokade in oss alla på en gång. Sara som äger Rockstart där vi klipper oss är otroligt duktig och jag känner mig alltid både tjusig och inspirerad när jag åker därifrån. Får alltid inspiration till nya tjusiga frisyrer vilket är riktigt roligt. Lätt hänt annars att en alltid gör på samma sätt som vanligt eftersom det är enklast. Men inspirationen kommer också från den härliga retroinspirerade inredningen och den fina butiken Nostalgitrippen som ligger vägg i vägg med Rockstart.


Så tjusiga som vi alla var i våra nya frisyrer borde vi egentligen gett oss ut på passande äventyr. Istället tog vi vägen via plantskolan för att köpa mer jord. Resten av långfredagen spenderades sedan i trädgården under en sol som faktiskt värmde. Imorgon väntar mer sol och jag längtar efter mer tid i trädgården.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...