onsdag 4 mars 2015

Nu vet jag!

Visst är det så att det en dag kommer en punkt då en bara vet. Vet att nu går inte våren längre att hejda och vintern är över för den här gången. Maken, vovven och jag promenerade längs havet idag. Solen sken och värmde så pass gott att det var möjligt att sitta en stund och bara njuta. Om en ganska kort tid kommer det inte längre att kännas förtrollande med solsken och värme. Det går ju så fort att vänja sig de behagliga årstiderna vår och sommar. Just nu känns det dock lika stort att vakna och se solen som om vi skulle vinna pengar. Att strosa längs havet känns som något av det viktigaste jag har gjort i år. Det enkla i livet är oftast det största märkligt nog! Nu kan en ju vara pessimistisk och påminna om att mars är en lurig månad och ofta även april. Det kan säkert komma mer snö i omgångar och säkerligen också kyla, men våren är här och det går det inte att ändra på!

Ida och jag njuter av att våren äntligen är här!

2 kommentarer:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Nu håller vi tummarna att det inte blir några bakslag så att vi får vinter igen för det är inte välkommet :)
Kram Pia

Mitt Egnahem sa...

"Det enkla i livet är oftast det största"- så sant! Själv älskar jag vintern och är inte riktigt klar med den (lite snö kvar här i värmland) Men naturligtvis är våren Välkommen! Alltid! Kul att ni ska skaffa höns. MVH Värmländska Mitt Egnahem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...