söndag 15 mars 2015

En helg i solen

Helgen är till ända och en ny vecka väntar. I Hult har vi haft solsken hela helgen och genom det kunna vara i trädgården större delen av tiden. Som jag har saknat att tillbringa tid i vår trädgård. Det är verkligen härligt att åter kunna äta både lunch och fika utomhus. Så här tidigt på våren står solen annorlunda än senare på sommaren vilket har gjort att vi upptäckt att vi behöver en ny uteplats. Som det är nu har vi inte någon uteplats som ligger i solen vid den här tiden på året. Jag anser att en trädgård behöver många uteplatser för att alltid vara inbjudande. Nu skissar vi på en enklare uteplats där vi kan fika även om våren. Vi har också tittat på att bygga egna trädgårdsmöbler eftersom det är svårt att hitta precis det vi vill ha. I en av mina trädgårdsböcker fanns precis det jag skulle vilja ha så frågan som återstår är hur svårt det egentligen kan vara. De här helgen har dock handlat mest om att bara njuta av vädret. Att titta på det som kommer upp i trädgården, äta gott och viktigast av allt att umgås med barn och barnbarn. När solen skiner blir måste plötsligt mindre jobbiga har jag märkt. När det är möjligt att hänga tvätten ute blir det kanske inte roligt att tvätta men onekligen trevligare. Tvätt som fått torka ute luktar friskt och gott på ett sätt som jag älskar. Försöker lära mig det där med att vara här och nu och njuta av det enkla. Solen och ledig tid gör min uppgift enklare.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...