torsdag 19 februari 2015

Längtan

Grått och kallt och dessutom regn större delen av dagen. Svårt att inte låta tankarna vandra och ägna sig åt längtan. att leva i nuet är förvisso viktigt men ibland kan en önska sig ett annat nu.


Jag längtar efter att fälten i Hult skall grönska och att vinden skall vara ljum.


Längtar efter jordgubbar och syrener. 
Gärna i kombination i denna goda franska jordgubbstårta som blivit en av mina favoriter.


Längtar efter att rosorna i min rosenträdgård åter skall blomma. Vill se dem växa och frodas och klänga längs väggarna och skapa blommande rosentapeter.


Längtar efter sommarpromenader längs vägar som doftar av sommar.


Längtar efter glittrande blått vatten och den där känslan av att kasta sig i vattnet.


Kanske längtar jag allra mest efter blå himmel.

Längtar efter att ligga på en brygga och lyssna på vattnet som slår och känna lukten av salt.


Längtar efter att vår vackra pion skall slå ut. Dess blomning är kort men verkligen värd att vänta på.


Längtar efter att kunna gå barfota i min trädgård och helt enkelt bara njuta av tillvaron.




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...