söndag 18 januari 2015

En inspirerande helg

Jag är på väg hem efter en otroligt inspirerande helg. Lyckades komma med ett tidigare tåg från Göteborg och kommer därför hem två timmar tidigare vilket känns som en fin avslutning av den här helgen. Det är verkligen helt fantastiskt att under en helg få umgås med andra politiska ledare och dessutom  få spännande föreläsningar. Fokus den hör gången låg på ekonomi och på den svenska modellen och helt ärligt kändes det ganska skrämmande. Ekonomi känns  otroligt svårt och tungt tycker jag och jag har känt att mina kunskaper i ämnet är otillräckliga. Efter den här helgen inser jag att jag kan mer än jag tror och att det inte heller behöver vara så tungt och skrämmande.


Det absolut bästa var dock att lyssna på kvinnan till vänster i bild som heter Agneta Stark och är docent i företagsekonomi. Har läst henne men aldrig hört henne men har nu fått en ny idol. Hon är otroligt inspirerande och kunnig. Andra höjdpunkter från helgen har varit att jag bodde på ett charmigt litet hotell i Stockholm och sedan på Bommersvik. Jag har ätit fantastiskt god mat, hotellfrukost tre dagar i rad känns onekligen lyxigt. Dessutom fick jag till lördagens middag tillfälle att inviga min fina nys klänning. Har ett par röda skor från 50-talet hemma som kommer att bli helt perfekta till klänningen och det grämde mig något att jag inte hade dem med mig. Fast hur skönt det ön är att var iväg så är det otroligt skönt att vara på hemväg. Det är bra att få längta lite efter varandra ibland men nu får längtan gärna vara över.

1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Nu är alla dina depåer påfyllda. Jag tycker om den där känslan av att man verkligen fått använda hjärnan med sånt som är positiv och som man är intresserad av. Ett extra plus är det förstås att bo fint och äta gott. Att ha det gott på alla vis :)

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...