söndag 23 november 2014

TV istället för pyssel

Det är inte alltid en dag blir så som en har tänkt sig. Istället för pysselstuga fick det bli sjukstuga här hemma i Hult idag. Minstingen är förkyld och Anna är konvalescent efter att ha opererat käkarna tidigare i veckan. Alltså byttes pyssel mot en lugn dag i soffan med mycket tittande på TV. Även sådant är viktigt att få plats med i livet och att acceptera att allt inte alltid blir så som en har tänkt sig. Det blev en bra dag även om den inte blev som jag hade tänkt mig. Pyssel och julmusik kan vänta, det som är allra viktigast är att stanna upp och ta hand om varandra. Anna har varit så tapper med sin operation och tiden efter. Hon har väntat på den i flera år och nu äntligen är det över, nu återstår bara själva läkningen och sedan kan hon lägga det bakom sig. Det är lite märkligt med sådana där saker som en vet om under lång tid. När tiden väl är inne känns det nästan lite overkligt trots att en haft lång tid att vänja sig vid tanken. Så var det för mig när jag gjorde min gastric bypass operation för drygt två år sedan. Väntan hade varit så lång och det var nog först när jag rullades in till operationen som jag verkligen förstod att det var allvar. Nu när över två år har passerat har delar av minnet bleknat. Idag är det svårt att föreställa sig att livet någonsin har varit på något annat sätt. Minnet kan förvisso spela oss spratt men många gånger skonar det oss genom att låta oss minnas mer av det som varit bra än det som varit jobbigt. Känns betryggande att veta att det fungerar så.

Lite julpynt har fått komma upp även idag och nu är huset i Hult redo för advent!

1 kommentar:

Min Lilla Kokvrå sa...

Nej, det är inte alltid det blir som man tänkt sig....
Ni får krya på er! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...