tisdag 26 augusti 2014

Höstplaner

Jag älskar verkligen hösten, men önskar så att den hade dröjt med att komma i år. Vill gärna få njuta av sommaren hela augusti och gärna en bit in i september. Sen får luften gärna få ett stänk av kyla i sig och världen målas i vackra höstfärger. Den höstkyla som råder sedan en tid tillbaka är inte uppskattad och nu får den gärna ge sig av. Vill nämligen inte behöva börja elda i pannan när det fortfarande bara är augusti. Nåväl hösten som än så länge borde vara på väg istället för att redan vara här innehåller mycket som skall bli både spännande och roligt. Om mindre än en månad är det äntligen dags för vår bröllopsfest och förberedelserna pågår för fullt. Det är mycket som skall falla på plats när en stor formell fest skall arrangeras. För vår del är det första gången vi har den typen av fest så det är lite av en utmaning. Höstens andra stora utmaning är valrörelsen som redan pågår. Skulle egentligen behöva pausa hela privatlivet tills 14 september men det går inte riktigt när vi har bröllopsfest en vecka senare.

Önskar mig fler sommardagar att njuta av!
Finns även två resor planerade under hösten som jag ser fram emot. Närmast är tanken att resa till Dublin vilket jag verkligen ser fram emot eftersom det redan gått drygt ett år sedan jag senast var där. Saknar verkligen staden och undrar hur det kunnat gå så lång tid sedan sist. Tror att det kommer att bli en hektisk men alldeles fantastiskt roligt höst även om jag bestämt menar att den gärna får dröja lite till.

3 kommentarer:

Hannis sa...

Det blev verkligen en tidig höst.
Är också en höstälskare men nog hade den fått dröja lite.
Spännande med festen!
Kan tänka mig att det är mycket att tänka på.

Kram Hannis

Choices by Annie sa...

Härliga höstplaner och bröllopsfesten kommer nog bli hur bra som helst.

Här njuter jag av hösten, märkligt men jag känner mig färdig med sommaren. Det enda jag kan önska är att det slutade regna så jag kunde njuta av hösten utomhus;)
Fin dag till dig
Kram
Annie
ps. tack för tipset om äppelmoset, ska nog testas;)

Vintage Johanna! sa...

Åh va mysigt! Och grattis till er! Ska på bröllopsfest nästa helg, min mamma har gift sig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...