tisdag 24 juni 2014

Saknad

Igår var det den gamla midsommaraftonen, det vill säga det datum midsommar hade fram till 1952. Idag är det länge sedan men för mig har den dagen alltid haft sin betydelse eftersom det var min farmors födelsedag. I år hade hon fyllt 94 år om hon fortfarande levt och det är ju numera en högst vanlig ålder. Det har gått nästan tolv år sedan hon gick bort och fortfarande är saknaden så stor. Hon var vid sidan om mina föräldrar den viktigaste vuxna i mitt liv när jag växte upp. Hon och min lärare från lågstadiet var de som kom att ha mycket stor påverkan över vem jag blev som vuxen. Jag önskar så att hon hade fått vara kvar ett tag till och fått träffa min man och mina barn och se vårt hus här i Hult. Vet att hon hade tyckt om det liv jag lever men hade så gärna velat dela även det med henne.


Här är jag till vänster och farmor till höger. Pappa säger till mig att jag ser ut som en tant när jag har mina vintageoutfits och att jag är lik farmor. Han ser det som något negativt att vara tant men jag ser det som något positivt. Min farmor är jag gärna lik eftersom hon var en riktigt fin människa både på insidan och utsidan.

6 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Du är verkligen jättelik din farmor och jag förstår att du saknar din mormor… Tant är något positivt för mig. En känsla av att vara tillfreds och hyfsat nöjd och att man har det där lugnet.

Ni är fina, du och din farmor!

Kraam
Petronella

Hannis sa...

Ni är verkligen lika!

Och jag tänker att det där ordet tant är något fint.
Precis som Petronella skriver.
Sen gillar jag människor som är det dom är. Att jaga trender, eller hela tiden trycka in sig i något man inte är blir bara jobbigt i min värld.

Förstår att du saknar henne.
Kram Hannis

Decdia sa...

Ni är verkligen lika varandra!
Det är tragiskt när personer man älskar går bort, men hon fick i alla fall leva ett långt och säkert innehållsrikt liv!
Kram

choicesbyannie sa...

Ni är verkligen lika.
och du jag gillar också tant, mer tanter åt folket, tycker jag;)
Kram
Annie

Chris sa...

Tänk så viktigt det kan vara med den där kontakten med andra generationer. Minns min älskade farmor och min älskade mormor med stor värme.

Fairy of Inspiration sa...

En vacker dag ses ni igen, det är jag säker på! Tills dess får du fortsätta vårda dina kära minnen ömt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...