söndag 22 juni 2014

Köksordning

För flera år sedan köpte vi en fin skafferihylla till köket. Tanken var att den skulle sättas upp när köket var renoverat. Den har legat inne i mitt arbetsrum i väntan på att köket skall bli klart. Nu när jag i helgen har röjt ur och organiserat arbetsrummet konstaterade jag att där kunde den ju inte ligga längre. Varför vänta när den kan pryda köket redan nu.


Jag gillar att den rymmer mycket av det som annars står i skafferiet. Gillar att ha allt nära till hands på bänken när jag bakar eller lagar mat. Alltså förvaras så mycket som möjligt i glasburkar på hyllor och på bänken. Fast allt ryms ju inte på bänken. Nu får dock desto mer plats. För att det skall vara enkelt att identifiera vad som är vad har jag satt små träettiketter på handtagen. Det är faktiskt inte helt enkelt att vid första anblicken se skillnad på florsocker och potatismjöl.


Sedan tidigare hade jag fina etiketter i trä som passade bra till ändamålet. Jag fick en uppsättning i julas och hade själv köpt en uppsättning tidigare och hade därför många dubbletter. 


Dubbletter hade jag inte någon användning för och dessa målades därför vita. Med hjälp av en svart penna skrev jag dit sådant som finns i min förvaring så som florsocker, hirsflingor och popcorn.


Praktiskt och fint. Bra att även dubbletterna kom till användning.


Hyllan får egentligen inte plats i köket men vi valde att ställa den framför fönstret. När köket väl renoveras skall fönstret bytas ut mot ett mindre fönster. Nu när hyllan står där skapar den lite känslan av ett mindre fönster och på så vis är vi i tanken ett steg närmare renoveringen av köket.


2 kommentarer:

Chris sa...

Underbar hylla. Älskar just den där typen

Huset på Backavägen sa...

Älskar redahyllor. Önskar jag fick plats med fler. Må så gott!
Kram Anki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...