söndag 11 maj 2014

En vinnare utöver de vanliga

Sedan jag var barn har jag älskat Eurovision Song Contest. Det är en kärlek som aldrig har gått över och jag har samlat på mig alla skivorna sedan de senaste fjorton åren och även några samlingsskivor med vinnarbidragen genom tiderna. Jag är således en riktig eurovisionnörd och blir smått lycklig varje år det är dags. Älskar att förfasas över dåliga låtar och märkliga klädval. Blir lika förvånad varje år när jag spelat låtarna någon månad och det är andra låtar än de jag tyckte om vid själva tävlingen som till slut blir nya favoriter. Det är inte alltid jag är säker på vinnaren men i år var jag helt säker från första gången jag såg bidraget. Vilken röst, vilken låt och vilken fantastisk människa! Conchita Wursts vinst är en sådan över det vanliga. Vissa år har starkare vinnare än andra och i år är det onekligen en fantastisk vinnare.


1 kommentar:

Choices by Annie sa...

Visst var den en fantastisk låt och en lika fantastisk kvinna. Det som glädjer mig mest är att länder röstade, kanske har min oro för de (mörka) främlingsfientliga skuggorna i europa varit för överdrivna. Det finns kanske hopp;)

Även här följs schlager slaviskt och jag älskar verkligen finalerna;)
Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...