onsdag 23 april 2014

Tid att andas

Känns som om det just nu finns mycket få pauser i livet. Insåg på förmiddagen idag att jag behöver mer tid att bara vara, att fokusera på att bara andas en stund. Just nu kräver många saker i livet lite mer uppmärksamhet än vad de normalt brukar göra. Visst är nog permanent medan annat har ett slutdatum. För mig som är politiskt engagerad är det onekligen tydligt att det är val i år eftersom mängden möten och aktiviteter har ökat avsevärt. Krävande, utmanande och ack så viktigt men inte helt lätt att balansera med alla andra måsten i livet. Idag har jag därför spenderat en stor del av dagen då jag har fokuserat på att andas. Har suttit på altanen med en kopp kaffe och lyssnat på fåglarna och känt den lite väl kalla vinden. Har också umgåtts med min man och min far och bara varit och struntat i att känna dåligt samvete över alla måsten som jag helt enkelt har låtit bli.


Eftermiddagen och kvällen har dock ägnats åt politiska möten av den sorten som gör mig glad. Särskilt glad blir jag när min dotter Anna och Magdas dotter Alexandra är med eftersom de är två starka tjejer som vet vad de vill. Dagens ena möte handlade om att välja ämne till ett tal och jag imponeras verkligen över vilka frågor som de ser som viktigast att driva. Känns som att jag kan börja fundera på att pensionera mig politiskt när jag vet att framtiden ligger i goda händer!

2 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Det där med att andas och hitta tid för sig själv är ack så viktigt. Jag försöker avsätta en halvtimme varje dag då jag bara spenderar tid med mig själv och min kropp, ibland är det svårt att prioritera den halvtimmen men jag tror att den är ack så viktig.

Hoppas du haft en fin påsk.
Kram
Annie

Anonym sa...

Ja,det är viktigt att ta sig tid andas njuta & leva i nuet ♡ ...

/Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...