lördag 5 april 2014

Mysig shopping

Det är lördagsmorgon och den här helgen skall ägnas åt politisk kongress. Just nu känns det lite avlägset när jag hör barnen titta på TV och maken rumstrerar runt i köket. Det doftar kaffe här i Hult och idag hade jag gärna gett mig av ut på utflykt med familjen. Fast det kommer att bli roligt även med kongress och kul att träffa alla människor som jag inte ser så ofta. Nåväl en liten stund till tänker jag drömma mig bort idag. Inatt drömde jag att jag var och shoppade på Avoca i Malahide. Undrar hur det kom sig egentligen? Avoca är dock en mycket trevlig butik så kanske tyckte mitt undermedvetna att vi är i behov av nytt porslin eller kanske att jag behöver en ny klänning?



När vi var i Malahide i juni kunde jag inte låta bli att fotografera inne på Avocabutiken där. En så otroligt mysig och inspirerande butik. En sådan där det är mysigt bara att titta även om en inte har tänkt handla.


Har sedan dess letat efter en liknande fåtölj. Tror den skulle passa perfekt i Hult!







Spännande boktitlar!


Då så dags att kliva upp och ta tag i en ny dag. En dag då många kloka beslut är tänkta att tas!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men sååå mysigt & vackert ...
Ha en fin Kongressdag/Kram

Christina sa...

Ser verkligen mysigt och rymligt ut i den där butiken! Hemtrevligt porslin, så fint.

Ha en bra söndag och kongress :)
Kram Christina

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så mycket fint.
Hoppas det gick bra på din kongressdag.

Ha en mysig söndagkväll

Kram Pia

Hannis sa...

Ser ut att vara ett ställe där man fastnar=))
Gillar såna butiker som har massor av olika saker för ögonen.

Hoppas lördagen var givande!
Kram Hannis

Emma sa...

Ja, wow vilken härlig butik, men blir glad av alla färger:) Kram och ha en fin dag

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken mysig butik att botanisera runt i. Hoppas kongressen gick bra. Kram.

choicesbyannie sa...

Verkar vara en helt fantastisk butik att botanisera i. Blev till och med lite köpsugen genom skärmen;)

Hi hi såg framför mig hur galna våra katter hade blivit om vi satt upp fjädrar i en buske här hemma. Då hade vi nog inte sett dem inomhus innan busken blivit fjäderlös;)

Kram
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...