tisdag 1 april 2014

Inspirerande vår

Ibland är det som att det helt tar stopp i förmågan att skriva. Förutom min blogg driver jag ju ett livsstilsmagasin på nätet vilket innebär att skrivandet är en del av min dagliga rutin. Varje dag jobbar jag med artiklar till magasinet eller så skriver jag på inlägg till bloggen. Under en tid har artikelskrivande gått trögt, det kändes nästan som om jag skrivit om allt som gick att skriva om. Så plötsligt fick jag inspirationen åter och jag hinner nästan inte att skriva så fort som jag får nya idéer till artiklar. Det märkliga är att när jag plötsligt åter har mycket att skriva artiklar om så vet jag inte längre vad jag skall skriva om här på VisaLiza. Kanske ryms det bara en viss mängd tankar i ett huvud! Nåväl det är riktigt roligt att åter känna lust att skriva artiklar och jag har dessutom dammat av min mastersuppsats som sedan länge är ett dåligt samvete. Nu känns det åter otroligt spännande med teorier kring kulturarv och hur det kan användas för att marknadsföra en stads varumärke. Jag dyker ner i teorier och material och känner mig märkligt nöjd.

Jag tror att det är våren som ger mig inspiration att skriva. Ljuset och värmen gör allt så mycket trevligare. Inser hur mycket jag har saknat att vara ute i min trädgård. Förvisso går det att vara ute året om men det är inte lika trevligt att bara sitta ute i trädgården när det är mörkt och kallt. Nu går det att åter ta med sig en kopp kaffe ut i trädgården för att bara vara en stund och det är onekligen livskvalitet!

Idag hade scillan börjat blomma här i Hult. Verkligen en vacker och efterlängtad blomma!

1 kommentar:

Hannis sa...

Min lust för skrivandet har inte riktigt vaknat till liv än.
Tror att jobbsakerna tar för mycket just nu. Det är det där med balans...

Förstår att du saknat din trädgård!
Att vara ute i ljuset och se lite växtkraft.
Det är definitivt inte samma sak att sitta ute i mörker=))

Kram Hannis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...