tisdag 8 april 2014

Hur många par skor kan någon behöva?

Det där med antalet skor är en intressant fråga. I mitt tycke går det inte att få för många par skor. Längs ena väggen under snedtaket i min klädkammare förvarar jag de flesta av mina skor. Försökte få med dem alla på bild men lyckades inte. Det är lite knepigt att fotografera inne i klädkammaren eftersom där dels är trång och dålig belysning. Försöker komma på en bra lösning på belysningen eftersom det nästan inte är ståhöjd någonstans i klädkammaren. En vanlig taklampa fungerar således inte. Har prövat att sätta upp en ljuslist vilket fungerar bra och nu skall den kompletteras med en till. Däremot är det fortfarande svårt med bra ljus ända in till skorna. Nåväl tids nog kommer jag på en bra lösning och jag slipper ju famla i mörkret.



Så många skor och så många roliga minnen. De blå och de svarta längst fram som var med på kongressen i helgen är onekligen två favoriter men det är egentligen svårt att välja vilka som är de absoluta favoriterna. Olika skor är rätt för olika tillfällen. Märkligt nog kan dessutom ett par skor som känns helt fel en tid plötsligt vara helt rätt igen. Ett par skor som varit ett par älskade favoriter är i min mening alltid klokt att spara om de är hela. Även om de känns fel för stunden så kommer du troligen att älska dem igen! Allt kan en givetvis inte spara på men just älskade favoriter tycker jag att det kan vara klokt att behålla. Även om alla kanske inte känner att de har behov av si så där femtio par skor så kan det vara klokt att ha fler par än ett. En brist i min skogarderob var länge ett par bra promenadskor. Klackar i all ära men skall en ut på långpromenad är det troligen inte det bästa valet av sko!

4 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å vilken skatt! Till min stora besvikelse blev mina fötter snäppet större med Filippas graviditet och det har inte gått tillbaka så flera av mina skor jag hade dessförinnan kan jag inte använda.. Surt sa räven..

Fröken Grön sa...

Önskar så att jag kunde gå i skor med klack...
Här är det mest platta modeller som gäller, som gympaskor och kängor. Skönt, men inte lika läckert. Däremot kan jag visa upp en rejäl samling handväskor, hihi!

Må så gott!
/Anna-Karin

Mycket annat & lite betong sa...

Oj, vilken samling!
Tur att jag inte har så många skor för vi har ganska trångt.
Så roligt att fixa i trädgården. Det blir säkert fint med en häck som gör det lite mer ombonat.

Kram Agneta

Anonym sa...

Ditt stora intresse för skor gjorde att jag minns en gammal flickvän som delade din hobby. En gång tyckte jag det blev väldigt mycket letande efter skor i Paris istället för att göra andra saker. Det är skillnad när man är nykär. ;) Jag lever fortfarande i en kvinnoskovärld tillsammans med tre damer i olika åldrar som tycks gilla skor i alla modeller. Önskar dig en trevlig helg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...