torsdag 24 april 2014

Hagalund trädgård om våren

Hagalund trädgård i Munkedal är en riktig pärla som Sophie och jag hittade när vi var på julmarknadsturné i december. Redan då längtade jag efter att få se platsen på våren eller sommaren. De har inte öppet så ofta vilket gör att det gäller att hålla koll. Det jag visste sedan tidigare är att de brukar ha öppet på påsk och så var också fallet i år.


Trädgården var verkligen ljuvligt vacker när den precis ska börja grönska.


Läget intill havet är onekligen vackert. En plats som jag utan att tveka hade kunnat flytta till.


Precis som vid julmarknaden fanns det en trevlig blandning till försäljning i butiken. Hittade en riktigt tjusig kalla i knallgult som jag köpte och hade med som gå-bort-blomma på påskafton. Riktigt tjusig blomma som jag dessvärre inte lyckades fånga på bild.


Det var isande kallt på långfredagen och efter en tur utomhus var vi tacksamma över den sprakande brasan i deras café. Barnen mumsade på nygräddade våfflor och vi vuxna på kaffe och kaka. Riktigt bra dessutom att det mesta på menyn var ekologiskt.


Vi gjorde faktiskt ett stopp till på vår utflykt på långfredagen. I norra Bohuslän är det alltid konstvandringen Kvirr om påsken. I år var det utställning i Möe kapell i Munkedal och dit passade vi på att åka. Kapellet såldes för några år sedan och sedan dess har det bland annat varit konsert i den tidigare kyrkan. Spännande miljö för en konstutställning även om lokalen gör att en väljer att viska istället för att prata med normal samtalston.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt & vackert ...
/Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...