fredag 25 april 2014

Den allra första

Eftersom vi fortfarande håller på och bygga om vår övervåning finns det många lådor som inte riktigt har sin plats just nu. Gick igenom en av dessa lådor en dag och hittade där den allra första handväskan som jag själv har köpt. Jag kan ha varit tre eller fyra år när mamma och jag var på en loppis i Kungälv och jag hittade denna väska. Den och ingen annan var väskan som jag skulle ha! Under en tid förvarade jag alla mina dyrbarheter i min väska och efter ett tag blev den till en älskad favorit i min utklädningsgarderob. Sen har den märkligt nog legat kvar bland barnens utklädningskläder innan den till slut packades ner i en låda. Idag har väskan dock fått följa med mig på tur till Munkedal och den känns märkligt välbekant trots tiden som gått sedan jag använde den senast. Det är nog närmare tjugofem år sedan mina egna utklädningskläder packades undan.


Det är dock intressant att den väska som jag valde själv för trettio år sedan är precis en sådan väska som jag skulle välja idag. Hur mycket av personligheten är redan färdig så tidigt i en människas liv undrar jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fiiiiin väska ....
Tror inte många är färdiga så tidigt hihi/Ha dé Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...