onsdag 2 april 2014

Äntligen ett beslut!

Då har vi äntligen fattat ett viktigt beslut Magdalena och jag. Årets vårresa går efter många diskussioner till Edinburgh. Jag besökte ju Edinburgh så sent som i mitten av februari men för Magda blir det första besöket. Vi hoppas på att få se vackra parker och trädgårdar vilket det skall finnas gott om i staden och dess närhet. Mina tidigare resesällskap har inte varit så intresserade av detta och därför blir det mycket nytt att se även för mig. Sen lockar det så klart att jag har goda vänner som bor i staden och varje tillfälle att träffas bör tas. Det är ju inte så ofta det är möjligt att träffas när bostadsorterna ligger i olika länder.


Förra årets vårresa gick till Brighton i södra England vilket var en riktigt trevlig resa. Som synes på bilden ovan var vi två mycket nöjda resenärer. Förra året reste vi i mars och hoppades på lite vårvärme. Det var ju varmare än hemma i Sverige men inte riktigt så skönt som vi hade hoppats. I år väntar vi till början av maj med att resa och vem vet kanske kan det rentav kännas som att besöka sommaren!


Här är vi tillsammans med min syster när vi besökte Howth utanför Dublin för två år sedan. Tänk det där var innan min gastric bypass operation. Jag har lite svårt att förstå att jag har gått ner 46 kilo men när jag ser på gamla bilder blir det tydligt, jag känner ju knappt igen mig själv! Den där dagen när vi besökte Howth var vi ute och promenerade för att komma upp på en höjd och se på utsikten. Minns hur jag kämpade för att kunna hålla jämna steg med de övriga men inte lyckades trots vilopauser på vägen upp. Förra året när vi var i Brighton promenerade jag i nästan samma takt som Magda (vet inte riktigt vem som skulle klara samma takt som Magda!) och kände mig inte alls trött. En av dagarna promenerade vi närmare en mil längs havet och sedan fortsatte vi med att strosa runt i staden på eftermiddagen. Tänk att jag upplevde mig inte begränsad av min övervikt när jag hade den, men nu i efterhand när jag inser allt jag klara nu då blir skillnaden onekligen tydlig. Det skall bli riktigt roligt att åka ut och resa tillsammans med Magda igen och få se nya sidor av en stad jag verkligen tycker om.

1 kommentar:

Junitjej sa...

Till Edinburgh skulle jag också vilja åka till någon gång.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...