lördag 29 mars 2014

Sol, workshop och kalas

Det känns idag som att vi helt hoppat över våren och tagit klivet direkt in i sommaren. Tänk så underbart med sol och värme. Redan när jag vaknade vid halv sju på morgonen såg dagen lovande ut. Strålande sol från klart blå himmel. Då på morgonen var det någon minusgrad men det kändes att det skulle bli en helt fantastisk dag. Helst hade jag tillbringat dagen i min trädgård och egentligen inte göra något särskilt och bara njuta av solen. Istället har jag varit i Göteborg för årsstämma och workshop med Aldir kulturkooperativ. Känns riktigt roligt att få fortsätta att vara ordförande för kooperativet och det känns verkligen spännande med den verksamhet som är på gång framöver. Vart verksamheten i Aldir tar vägen är det vi själva som bestämmer och det är onekligen roligt att få förmånen att fortsätta arbeta med så kreativa och inspirerande människor. Innan vi startade vårt kulturkooperativ förra våren så gick vi samma mastersprogram på Göteborgs universitet. Tänk att trivas så gott tillsammans att vi vill fortsätta att inte bara träffas och umgås utan också arbeta tillsammans.

Efter att stämma och workshop var avklarade hann jag med att strosa lite längs Avenyn och titta på alla människor. Göteborg blir som en förändrad stad så fort solen och värmen kommer. Plötsligt finns där ett gatuliv som annars inte finns. Jag tycker om att just strosa och titta på folk. Det är verkligen mycket intressant en kan se bara genom att studera människorna runtomkring. Som etnolog kan jag säga att det där intresset hänger ihop med min utbildning, men om sanningen skall fram är det nog något jag alltid tyckt varit intressant. Nåväl den här dagen fanns det inte så gott om tid just för att strosa eftersom dagens nästa punkt var födelsedagskalas för min mor och min syster. Med tanke på att min syster alltid bor långt borta så var det verkligen trevligt att kunna samlas allesammans och äta middag tillsammans hemma hos mamma.

Lånar en solig bild från förra sommaren som illustration för den här dagen. Idag har det känts som sommar!

1 kommentar:

Christina sa...

Göteborg är en mysig stad! Så vacker och levande.
Låter som en trevlig helg! Ha det riktigt gott!
Kram Christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...