söndag 19 januari 2014

Tråkiga sysslor

Sen kväll i Hult och helgen är över. Känner mig ovanligt nöjd med den här dagen eftersom jag ägnat mig åt att bocka av en lång lista på saker som jag länge borde ha gjort. Sådana där saker som man tänker att jag gör det imorgon men den där morgondagen tycks aldrig komma. Idag kom den där dagen då jag tog tag i alla de där sakerna som borde ha varit gjort för länge sedan. Alltså har pallen i köket äntligen målats om likaså insidan på ytterdörren. Julgardinerna har bytts ut och nya gardiner har satts upp vilket innebär att en stor del av dagen också har ägnats åt att stryka. När julgardinerna ändå byttes ut passade jag på att ändra om i fler rum och dessutom äntligen få upp en gardinstång i ena barnets rum. Det har således varit en dag med många små tråkiga sysslor men tänk så gott nu när de äntligen är klara!


3 kommentarer:

Min Lilla Kokvrå sa...

Skönt att bli av med de där "måstena" som ligger och gnager :)

Ha en fortsatt skön dag!
Birgitta

Hannis sa...

Jag har en lista med såna där tråk-saker. Jag skjuter upp det hela tiden.
Bättre att göra som du gjorde, bara ta tag i det=))

Kram Hannis

Villa Frejas bokblogg sa...

Alltid skönt att kunna bocka av den där to-do-listan. Kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...