torsdag 16 januari 2014

I väntan på våren

Det känns nästan som om vi rest närmare våren när vi förflyttat oss från Hult till Göteborg. Förvisso finns det snö även i den stora staden men den snö som ligger här liknar mer florsocker än de mängd vi har hemma. Temperaturen visar på nollgradigt och även det känns hoppfullt eftersom jag så längtar efter våren. Sitter just nu och planerar lite inför kommande fotograferingar i vår. Dels för Livåleva men också för Raimo och Åke. De började spela tillsammans under hösten och tänker nu i vår satsa lite mer seriöst och har redan spelningar inbokade. En hemsida skall göras och jag har fått i uppdrag att fotografera de båda herrarna vilket onekligen känns roligt. Lite utmaning för mig som nästan bara fotograferar damer annars. Mina vanliga modeller är ju dessutom så vana vid att fotograferas att de vet precis hur de skall ställa sig för att bilden skall bli bra och fotografen nöjd. Lustigt det här med fotografi att genom att lära mig mer har jag nu kommit till en punkt där jag inser hur lite jag egentligen kan. Vill utmana mig själv och lära mig mer av själva tekniken och framförallt hur man skall hantera ljus och ljussättning och genom detta förhoppningsvis bli en bättre fotograf. Övning ger färdighet sägs det och tittar jag igenom mina bilder från de senaste åren syns det en tydlig utveckling och det är spännande att följa. De fotograferingar som skall göras bygger dock på att våren och lite bättre väder anländer så därför väntar jag och planerar.



2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Wow, vilket vacker foto!
Kram.

Christina sa...

Vackert foto!
Christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...