måndag 16 december 2013

På finhyllan

Katterna här i Hult har nog förstått att de är en viktig del av familjen och att vi skattar dem högt. Däremot undrar jag om katten Nemi kanske trots allt inte riktigt känner att hon får den uppskattning hon förtjänar!


Lustigt det är med katter och att de verkligen är så olika personligheter. Här i Hult har vi fem katter som vi delar vårt hus med. Fast skulle man fråga katterna så delar vi deras hus med dem. Fem katter, fem helt egna personligheter. Nemi är yngst av våra katter och dessutom dotter till vår katt Saga som oftast går under benämningen Suris. Nemi har en märklig förmåga att helt plötsligt befinna sig mitt på köksbordet eller bänken utan att man märkt hur hon har hamnat där. På samma sätt upptäcker jag när jag sitter vid köksbordet och arbetar att hyllan i matrummet plötsligt har fått ytterligare en dekoration. Klart att katten skall vara på finhyllan, var annars?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag älskar katter! Men som jag nog nämnt tidigare så är man min allergisk mot dem så här hos oss bor ingen katt. Tyvärr.
Ibland tänker jag att jag skulle kunna ha en utekatt men sedan tar jag mitt förnuft till fånga, jag vet att den där katten skulle säkert slinka in när det är kallt ute och så är det kört....
Kram
//bara anna

choicesbyannie sa...

Söte katten, visst är det härligt med deras personligheter. Här hemma har vi Emil som tror han äger världen och som jagar möss och daggmaskar minst två gånger om dagen förutom då det är snö för den skyr han likt pesten.
Sen har vi söta Madicken som valt får äldsta son som sin husse och som skedar med honom varje natt, hon är ogärna ute men gillar när brorsan tar in levande möss så hon får nöjet att jaga inomhus;)

Härliga djur det där. Kram
Annnie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...