lördag 5 oktober 2013

Lilla vän!

För några veckor sedan höll Regina och jag en föreläsning om att våga tala inför grupp. Nästa söndag är det dags för nästa föreläsning som vi kallar Lilla vän! Den handlar om härskartekniker, hur man identifierar dem och viktigast av allt hur man skapar strategier för att motverka dem. Genom mitt politiska engagemang har jag genom åren stött på många härskartekniker och det gör mig lika beklämd varje gång. Att använda sig av härskartekniker anser jag är ett fult sätt att ta makt. Fast man behöver inte vara politiskt engagerad eller karriärist för att råka ut för härskartekniker. De förekommer på de flesta arbetsplatser och i vardagen.

Genom att lära sig att identifiera dem och motverka dem bidrar man till att skapa ett trevligare arbetsklimat. Härskartekniker kan aldrig vara okej men det kan vara svårt att ensam våga stå på sig och säga ifrån. För en tid sedan skrev jag en artikel på Livåleva som heter just Härskartekniker där jag plockar upp en del exempel och motstrategier. För att lära sig ännu mer så tycker jag givetvis att man skall boka in sig på vår eminenta föreläsning på temat!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...