tisdag 15 oktober 2013

Ineffektiv!

Jag avskyr att vara ineffektiv och har mycket svårt att acceptera när det är så. Tycker om full fart och att vara den som styr min dag. Att acceptera att kroppen behöver sängläge blir därför svårt. Insåg dock igår att det inte är vettigt att sitta på möte med hög feber och inte riktigt hänga med på grund av detta. Det gör inte mig någon nytta alls och jag är inte heller till nytta för övriga gruppen. Så idag har jag varit ansvarsfull, ställt in handledningen för min uppsats och helt enkelt stannat i sängen. Jag accepterar att jag är sjuk men tycker inte om det. Även om jag inte orkar någon större tankekraft idag så har jag gott sällskap av härliga bloggar och det är verkligen inte fy skam!


5 kommentarer:

Min Lilla Kokvrå sa...

Det är viktigt att i mellan åt koppla av och ta hand om sig, särskilt om man är sjuk. Mycket klokt av dig att tillåta dig stanna kvar i sängen idag.

Krya på dig!

Anneli sa...

Ibland måste man tyvärr acceptera att man är ineffektiv.
Samma här för mig idag............dagen blev inte alls som jag tänkt.

Krya på dig,
Kram Anneli

Anonym sa...

Ger en stor varm Kryis Kram <3

Helens Universum sa...

Ja, ibland får man ta hand om sig själv lite extra!
Krya på dig!
Kram Helen

Huset på Backavägen sa...

Usch och fy! Kryahälsning kommer här. Idag är första dagen jag känner mig riktigt pigg efter min omgång. Det var med glädje jag gick till jobbet och fick vara lite social.
Kram Anki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...