tisdag 13 augusti 2013

Hemlig park

Igår gav Becka och jag oss ut på jakt efter en park i Dublin son skall vara särskilt vacker. I beskrivningarna om den står det att det är få som känner till den och att den skall vara en riktig pärla. När vi var i Dublin i juni försökte vi oss på ett besök men då var den avstängd till största delen på grund av en festival. Igår när vi äntligen hittat rätt så var den stängd. Tydligen stänger de parken lite när som på eftermiddagen och det är säkrast att göra ett besök om morgonen. Jag börjar förstå varför inte så många känner till parken!


Nåväl då fick jag börja den här dagen tidigt med en tur till en park. Ganska nära ligger den populära st.Stephens Green där det var så mycket folk att det nästan var lite jobbigt. I den hemliga parken var det nog bara jag och tre personer till och en söt hund vid namn Molly.



Det var vackert och onekligen värt ett besök. Kändes lite ledsamt dock att statyerna i parken var i stort behov av restaurering och en del bortom all räddning.

10 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Spännande med en hemlig park. Synd dock förfallet.
Och du pinterest är fantastiskt en underbart sätt att ordna idéer och inspiration;)

Hannis sa...

Inte så konstigt då att dom är hemliga om dom inte har öppet...
Men kul med lite äventyr i alla fall=))

Fortsätt att njuta/Kram Hannis

Anna Margareta sa...

Så du är i Dublin nu minsann. Så spännande. Jag har aldrig varit där! Att gå runt i parker i städer är faktiskt en av mina favvosysselsättningar. Så fint och man kan se hur de riktiga människorna i staden ser ut. Kram!

Christina sa...

Sådana utflykter är spännande, när man måste leta och klura lite för att nå fram till målet.
Ha en fortsatt underbar resa!
Kram Christina

Villa Frejas bokblogg sa...

Skam den som ger sig. Hoppas du får se parken. Kram.

VisaLiza sa...

Måste se till att komma igång med pinterest tror det är jättebra bara jag fattar hur det funkar. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Ja de har tydligen öppet lite som de vill. Säkrast är det på morgonen. Kramar Liza

VisaLiza sa...

Kan rekommendera en resa till Dublin. Här finns många platser att strosa i :) Kramar Liza

VisaLiza sa...

Verkligen spännande :) Tur att platsen var värd mödan också! Kramar Liza

VisaLiza sa...

Jo jag lyckades ju till slut och riktigt nöjd blev jag också! Kramar liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...