tisdag 28 maj 2013

Vänner på avstånd

En av mina käraste vänner är den som bor allra längst ifrån mig. Maggy bor i Namibia vilket är sanslöst långt bort och det är sällan vi har möjlighet att ses. Även om avståndet är långt både i tid och rum så försvinner det så snart vi ses. När hon var här på besök i höstas hade vi inte setts på fyra år, men den tiden försvann genast när vi träffades igen. Nu planerar jag att åka till Namibia till hösten för att besöka henne och jag är enormt förväntansfull. Sist jag var där var för fem år sedan och det känns spännande att komma tillbaka. Däremot blir det första gången jag åker dit och stannar kort. De andra gångerna har jag varit där i flera månader och nu blir det "bara" i två veckor. Biljetterna är ännu inte bokade eftersom jag tvekar och fegar? Vågar jag som är så flygrädd verkligen ge mig ut på en så lång resa själv? Så märkligt att jag tvekar eftersom jag har gjort den här resan helt själv förut utan att tveka alls. Fast då hade jag ju ännu inte blivit flygrädd. Nu när jag har skrivit det här och så att säga gjort mina planer offentliga då kan jag ju inte backa ur, det går ju helt enkelt inte för sig! Försöker att peppa mig själv och tänker att jag kan flyga, jag är inte rädd!

Maggy och jag i Uddevalla i juni 2008

4 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Det är lite jobbigt att ha kära så onära! Men härligt att ses och när hjärtana ändå stämmer och tiden bara försvinner. Min kära vän bor numer i Japan men kommer hem i sommar på besök. Jag längtar oerhört.

Emma sa...

Ja det är ju jobbigt med avstånd, men, vad härligt att få åka till Namibia:) Kram

VisaLiza sa...

Förstår att du längtar, Japan är ju inte heller direkt nästgårds. Fast idag är det ju helt fantastiskt hur lätt det är att hålla kontakten över stora avstånd. Pratar med syrran på Skype flera gånger i veckan och då känns Dublin där hon bor inte så långt borta längre.

VisaLiza sa...

Ja jag längtar verkligen, nu hoppas jag bara att nerverna håller! Kramar liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...